Bel ons direct

Ombudsman positief over CBR

De vertrekkend Nationale Ombudsman, Alex Brenninkmeijer, prees onlangs het CBR in een ANP-bericht dat onder andere woensdag op www.telegraaf.nl is gepubliceerd. In het bericht gaat de Nationale ombudsman in op een onderzoek van TNS NIPO over de tevredenheid van burgers over dienstverlening door de overheid.

Burgers geven de dienstverlening nu een 6,8 tegen een 6,6 vier jaar geleden. Bij de voorbeelden van organisaties die de handschoen op positieve wijze hebben opgepakt, noemt Brenninkmeijer het CBR, dat het aantal klachten de afgelopen tijd heeft weten te beperken.

In een interview op BNR (maandag 9 december) zei Brenninkmeijer verder: “Je kunt constateren dat de overheid in al zijn onderdelen echt zijn bést doet om beter te functioneren, dat het ook een onderwerp is, waar ik vaak ook als Ombudsman bij betrokken ben geweest. Dan was het de Belastingdienst, dan was het ‘t UWV, de Sociale Verzekeringsbank, de IND, het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen: al die diensten die heb ik zien verbeteren, ook bijvoorbeeld na een crisis. Het CBR wás een crisisorganisatie en dat is op hele goeie wijze in het goede spoor gebracht. Er zijn misschien nog wel dingen maar in principe zitten ze in het goede spoor.”

Bron: CBR – Laatste nieuws.